LASER DENTAR​

SERVICII

LASER DENTAR

Stomatologia modernă ne pune la dispozitie aparatură inovativă și eficientă, care ne ajută să oferim pacienților noştri o gamă cât mai larga de tratamente. Laserul dentar este una dintre ele.

Aplicațiile laserului în medicină și, în particular, în stomatologie, au la bază gradul de absorbție a radiației de către apa conținută în țesuturi, de către hemoglobina conținută în sânge și de către pigmenții sau cromoforele prezente natural în anumite țesuturi.

Laserul poate fi folosit ca o unealtă de tăiere, pentru coagulare si distrugere tisulară, ca instrument terapeutic de biostimulare, decontaminare și dezinfectare.

Beneficiile folosirii laserului în stomatologie:

• Oprește sângerarea prin închiderea vaselor de sânge. Asta oferă mai multă vizibilitate chirurgului, iar pacientului incizii mai mici si intervenții mai scurte și mai precise;
  • Suturi mai puține sau deloc (în anumite situații);
  • Umflare (edem) port-operatorie minimă sau deloc, scăzând inflamația prin efectul de biostimulare;
  • Reducere de 90% a durerii postoperatorii prin scăderea conducerii nervoase;
  • Îmbunătațește funcționarea sistemului imun;
  • Are efect selectiv pe țesuturile inflamate și bacterii.

Domenii de utilizare:

Odontologie – desensibilizează și decontaminează dentina înainte de obturație

Tratamentul de canal (endodonție) – sistemul de canale din interiorul rădacinii este foarte complex şi impredictibil. De cele mai multe ori, medicul reușește să acceseze și să decontamineze porțiunea principală a acestuia. Canalele mici, secundare, care se separă ca o deltă la vârful rădăcinii, sunt inaccesibile. Fibra optică (subțire) a laserului conduce lumina pană în apropierea deltei apicale, asigurând  o curățare și o sterilizare eficientă și sigură, înainte de obturația de canal.

Boli parodontale (Parodontologie):

Poate principalul domeniu în care Laserul face o diferență majoră este tocmai terapia non-chirurgicală din parodontologie. Lumina acestuia este absorbită selectiv de pigmenții aflați in țesuturile inflamate si bacterii, ducând la distrugerea acestora. Tartrul dentar va fi mai ușor de îndepărtat dacă înainte se slăbește legatura chimică cu care se atașează de rădăcină prin folosirea laserului. Chiuretajul gingival si modelarea gingivală sunt mai rapide, nedureroase (datorită efectului anestezic), urmate de o vindecare mai rapidă (efect de biostimulare).

Chirurgie

Ansa care conduce lumina laser poate fi transformată în bisturiu cu care se pot face diverse de intervenții, fără sângerare și suturi, cu vindecare mai rapidă, fără umflături. Se poate tăia frenul gingival, bride intraorale, se poate recontura gingia pentru estetica rozului gingival pe  care o dorim, se pot inciza abcese, se pot îndepărta diferite formațiuni de pe mucoase. Nu prezintă contraindicații nici măcar în cazul gravidelor, copiilor sau persoanelor cu boli asociate (diabet, cancer, imunocompromiși).

Terapie

Efectele anestezice și antiinflamatorii ale laserului îl recomandă într-o mulțime de afecțiuni: dureri ale articulației temporo-mandibulare, herpes, afte, ulcer aftos s.a. Efectul de biostimulare îl face valoros în îmbunătățirea  vindecării post-operatorii prin scăderea durerii si umflăturii și stimularea proceselor de regenerare tisulară.

Albirea dentară

Albirea dentară cu laser în cabinetul stomatologic este cea mai rapidă și sigură metodă de a reda culoarea naturală a dinților. Durează aproximativ o oră, timp în care pe dinți se aplică un gel special care este activat prin aplicarea luminii laser cu scopul declanșării, intensificării și, deci, scurtării procesului. La final se aplică un alt gel desensibilizant activat si el cu laser, astfel încât pacientul să nu prezinte nici un discomfort în urma albirii.

Sună azi la Clinica Duo Dent ca să programezi o consultație în care îți putem da mai multe detalii și despre alte afecțiuni dentare care pot fi tratate folosind Laserul dentar.