AFECȚIUNI ALE GINGIEI ȘI PARODONȚIUNLUI​

SERVICII

AFECȚIUNI ALE GINGIEI ȘI PARODONȚIUNLUI

Când te gândești la zâmbetul tău, dinții sunt vedetele. Ei au parte de cea mai mare atenție. Poate că ai auzit și de cât de important e să ai oase puternice care să îi țină. Dar te-ai gândit cum stau dinții în os? Cine îi ține acolo?

Dinții sunt ținuti în locurile din os numite alveole de ligamentele parodontale, niște “chingi”. Un mănunchi de chingi.  Dacă toate sunt în stare bună, dintele este stabil în os. Când placa și tartrul se acumulează, tot mai multe din ele vor fi distruse. Prin urmare, cele rămase vor fi tot mai puține și solicitate, osul demineralizat și stabilitatea dinților compromisă. Înțelegi acum de ce e important să ai gingii și parodonțiu sănătoase.

Gingivita

Dacă observi că gingiile sunt umflate și roz sau roșu aprins, este poșibil să ai gingivită. Semnele precoce ale bolii gingivale includ, de asemenea, sângerarea gingiilor atunci când te speli sau cureți dinții. Igiena orală slabă este una dintre cauzele principale ale acestei boli tăcute, dar nu este singura. Medicamentele și unele afecțiuni de sănătate pot duce și ele la boli gingivale.

Tratarea bolii va opri sângerarea și va reduce umflarea. Când cauza gingivitei  este iritația produsă de placa bacteriană și depunerile de tartru, tratamentul începe cu o curățare minuțioasă a dinților. O consultare cu medicul stomatolog te va ajuta în stabilirea celei mai bune modalități de abordare a problemei în aceste cazuri.

Dacă ești îngrijorat de gingiile tale sau de sănătatea orală în general, programează o intâlnire cu noi la Clinica Duo Dent. Vom efectua o examinare orală completă, vom curăța dinții și vom verifica dacă există probleme. Contactează-ne astăzi pentru a-ți rezerva întâlnirea.

Boala parodontală

De cele mai multe ori boala parodontală începe ca o gingivită. Fără curățărea profesională și igienizarea riguroasă acasă, acumularea plăcii și a tartrului continuă să îndepărteze gingiile de dinți. Aceasta generează zone de retenție, acumulare de bacterii și infecție. Pe măsură ce șistemul imunitar al organismului încearcă să combată infecția, toxinele din interacțiunea anticorpilor și bacteriilor încep să degradeze țesutul gingiilor și osul. Din cauza slăbirii și pierderii osoase, dinții implicați vor incepe să se miște și vor cădea în cele din urmă.

Dacă nu se intervine pentru întreruperea acestui circuit se intra într-un cerc vicios.

Ciclul bolii parodontale poate fi oprit cu îngrijire dentară la Clinica Duo Dent. Redă-ți sănătatea orală, contactându-ne azi și fă-ți o programare pentru ca gingiile tale să fie îngrijite corespunzător.

Retracții gingivale

Inflamația gingiei este însoțită de umflarea ei. De multe ori, după ce inflamația e controlată, gingia își reduce volumul și pacientul constată retragerea acesteia cu expunerea rădăcinilor dentare mai mult sau mai putin.

Alteori, retragerea gingiilor este urmarea unui periaj incorect, cu o periută rigidă sau aplicand prea multă presiune. Schimbarea acestui comportament va opri retragerea, dar nu va putea determina gingia să revină la poziția inițială.

Chirurgia parodontală practicată de specialiștii Clinicii Duo Dent vine în ajutor în aceste cazuri. Trebuie doar să faci o programare și stomatologul îți va explica opțiunile de tratament pe care le ai.